pondělí 2. května 2016

Cesta na severní ostrov

    (Ruapehu)

Poslední týden na jižním ostrově nám vůbec neutíkal. Odpočítávali jsme každou hodinu do našeho odjezdu ferry na severní ostrov a říkali si, že v městě Blenheim jsme si vybrali veškerou smůlu, co jsme jen mohli. Ale také, že jak ulice Blenheim street v Christchuch, kde jsme kupovali první auto a i město Blenheim mají v názvu BLE. A něco na tom bude… V hostelu s námi bydlela jedna Češka, která když se dověděla, že se budeme přesouvat, tak se k nám pěkně vetřela a využila nás jako „levné taxi“ mezi ostrovy. Říkali jsme si, že nám kupa lidí poslední týden také pomohla, tak že uděláme někomu také radost. Ale problém byl v tom, že jsme si nebyli jisti, jestli se k nám do auta vejde. Po pečlivém sbalení věcí a zahrání si puzzle jsme vše naskládali do kufru a na jednu a půl zadní sedačky. Soňa ani nečekala, že bude mít jednu sedačku jen pro sebeJ Den před odjezdem, jsme si ještě vyměnili pár ostřejších emailů s naší bývalou šéfkou. Také jsme jí nahlásili, že výplaty nebyly zcela v pořádku. To samé udělali i kluci z Anglie, kteří den před odjezdem také odpočítávali každou minutu.


V den odjezdu jsme brzy ráno vyskočili z postele jak laňky a nemohli jsme se dočkat, až zamáváme ostrovu a budeme se těšit na další budoucnost na severním ostrově. V Pictonu jsme měli check in hodinu před vyplutím, kterou jsme strávili snídaní v autě a pozorováním východ slunce. Byla jsem trochu nervózní z toho, abych správně s autem najela na trajekt. Což proběhlo bez problémů, ale byli jsme trochu nervózní z toho, že kluci parkují na jiném podlaží než mi. Původně jsme se domlouvali, že pojedeme společně z města Wellington do Touranga. Ale nakonec jsme se rozhodli, že každý pojedeme po své ose a sejdeme se u města Rotuara.  Naše první cesta po zaparkování auta v podpalubí vedla na nejvýše dostupné místo na palubě, ze které jsme měli výhled na město Picton. Ferry zatroubila na odjezd, nastartovala lodní motory a my cítili, jak vyplouváme. Plní radosti, že konečně po několika týdnech tvrdé práce, za kterou jsme nebili patřičně ohodnoceni, jsme se těšili na cestu do neznáma. Loď proplouvala Marlborough sounds a nám se naskýtaly neskutečné pohledy na mnoho poloostrovů a ostrovů s krásnými vilkami, stanicemi na chov mušlí a ryb. Jelikož mě čekala dlouhá cesta přes skoro celý severní ostrov, tak jsme tuto krásnou krajinu pozorovala s horkou kávou v ruce.



Jakmile jsme vyjeli na otevřené moře, tak se můj žaludek hlásil ke slovu a já skoro celá zelená jsem byla ráda, že si můžu v prostoru pro cestující sednout a zavřít oči. Jakmile jsme se vzdalovali od břehu, tak vlny nepatrně rozhoupaly trajekt a mě se začalo chtít spát a zvracet.


 Opět jsme si vzpomněla, jak mi bylo skvěle při zpáteční cestě ze Skandinávie, když jsme měla trochu hladinku a nepociťovala jsme, jak se trajekt hýbe. Na sedačce jsme na chvilku usnula a byla jsem ráda, že jsme nikoho nepozvracela, ani Marka nalevo ani Billa napravoJ. Během mého spánku šel Marek udělat několik fotografií z paluby. Mě se začalo dělat opět dobře, když jsme připlouvali k městu Wellington.


 Byla jsem ráda, že sedím v kajutě a můžu si užívat pohled na město. Marek totiž přišel z paluby totálně vymrzlý, protože tam foukal silný vítr. Ne nadarmo se říká hlavnímu městu wind Wellington.


S Markem jsme se dohodli, že já přejedu přes Wellington, pak někde zastavíme, nabereme benzín a pak že pojede on, abych si mohla užít cestu. Přes Wellington jsme chytili zelenou vlnu a nikde jsme se nezdržovali, před sebou jsme totiž měli zhruba 7 hodin jízdy a druhý den jsme měli jít již do práce.

Kousek za Wellingtonem jsme Markovi našeho nového mazlíka a začala se kochat měnící se krajinou. Byli jsme rádi, že naše závoznice většinu cesty prospala, takže jsme o ní nevěděli a byli jsme rádi, že moc nepovídá. Naše cesta nejprve vedla po západním pobřeží severního ostrova. Marka zhruba prvních 100 km nebavilo, protože musel neustále zpomalovat kvůli městům a opravám na silnicích. Já jsem nám pro zpestření cesty dělala DJ a obměňovala jsme cédéčka s hudbou z osmdesátekJ. Několikrát jsme se cestou pobavili nad stády krav nebo ovcí, které byly odlišeny několika barvami na jejich zadnicích. S Markem jsme vymýšleli, k čemu ty barvy mohou sloužit. Asi po dvou hodinách naší klidnou cestu přerušilo troubení auta za námi. Marek se hned vyděsil, jestli neporušil nějaký předpis. Pak jsem si ve zpětném zrcátku přečetla spz auta –  ACZ 689 – Ještě v Pictonu při čekání jsme si vymysleli pomůcku na zapamatování spzky kluků: A (Praha) CZ(Česká republika) 689 (šedesát devítka se sněhulákem) a bylo nám jasné, že nás kluci dohnali.


Po krátkém protažení nohou jsme dále pokračovali směr Touranga. Bohužel kluky jsme záhy ztratili z dohledu, protože nám cestu zkřížil nadměrný náklad (vezl nějaké trafo) a semafory. S klukama jsme byli domluveni, že si dáme společně pozdní oběd u největšího jezera Taupo. V klidu jsme tedy pokračovali po vlastní ose. Velice se mi líbilo údolí řeky Rangitikeki, která byla ponechána v původním korytě a vytvářela nespočet meandrů a slepých ramen. Minuli jsme také Makohine Viaduct, který byl součástí trati z Wellingtonu do Aucklendu a byl dostavěn v roce 1902. Jelikož Marek řídil, tak jsme měla čas studovat mapu a rozhodli jsme se, že zastavíme na nějaký lookout. Do oka mi padl Kawatau Lookout, protože z něj měl být výhled na Ruahine Forest Park.


Po té co jsme na něm zastavili, tak jsme zjistili, že krásný výhled do krajiny z něj byl v roce 1970. Nyní byly všude po obvodu vyhlídky vzrostlé stromy, které znemožňovali výhled. Abych měla alespoň nějakou obstojnou fotku, tak jsme šla směrem k plotu, který ohraničoval pastvinu. Přelezla jsem plot, udělala pár fotek a přelézala jsem zpátky, když v tu chvíli jsem málem šlápla do několika dní mrtvé ovce. Když jsem přicházela, tak jsem si jí vůbec nevšimla, jen jsem si říkala, co to tu tak smrdí. Hned jsem upozornila Marka ať do ní nešlápne, protože se chtěl také podívat alespoň trochu do krajiny. Ale on mě zřejmě nevnímal, protože šel směrem k ní a maximálně dva kroky od ní se jí neskutečně lekl. Také ji z dálky nezaregistroval. Ještě teď, když to píšu, tak se musím smát. Je vidět jak mě někdy (ne)vnímá, když na něj mluvím.


Blížilo se pozdní odpoledne a my se těšili, že konečně pojedeme okolo nejvyšší hory severního ostrova. Tou je hora Ruapehu, která měří 2797m a je aktivní stratovulkán. Okolo této hory se nachází národní park Tongariro, který je vyhledávanou turistickou destinací jak pro zimní sporty, tak pro horolezce.  Tato sopka je také známa díky velmi proměnlivému počasí, což využívají třeba vojáci pro tréning přežití v přírodě. Součástí národního parku je také hora Ngauruhoe, které mnozí z vás jistě znají. Byla totiž použita jako filmová předloha Hory osudu z filmové trilogie Pán prstenů. Na obě hory jsme z auta měli krásný výhled, protože v okolí je z větší části jen keřové patro. Několikrát jsme zastavovali a horu si fotografovali. Také nás uchvacovaly písečné duny a vítr jak si s pískem pohrával. Několikrát se mi i naskytl pohled na vytvarovaná asi pískovcová tělesa, která byla skryta v nenápadných údolích. Jednotlivé skály hrály mnoha barvami, a byly na nich vidět jednotlivé obroušené vrstvy. Několik kilometrů jsme také projížděli borovicovou a eukalyptovou monokulturou. Podél silnice se táhli asi šestimetrové pruhy svěží zelené trávy. Úplně jsem si představovala, jak z lesa vyskočí zvěř, aby se mohla napást.


Když jsme se blížili k jezeru Taupo, tak nám začali přicházet několik desítek minut staré zprávy od Dana. Zjistili jsme, že jsme jeli v oblasti bez mobilního signálu a tím pádem, z Markova telefonu nešla odeslat žádná zpráva (Danovi přišla zpráva po 3 dnech). Tím pádem jsme se opět minuli na cestě a dohodli jsme se, že se uvidíme až u hostelu. V klidu jsme tedy projeli po pobřeží jezera Taupo a v městě Rotorua mi Marek předal řízení. Po celém dni řízení již byl unavený, protože od rána najel víc jak 550km. Což byl do té doby jeho osobní rekord. Město Rotorua je proslavené především díky geotermální aktivitě. Nachází se zde mnoho gejzírů, jezírek s bublajícím blátem, termálních pramenů a jezer. Toto město se dá i po čichu bez problémů poznat.


Konečně jsme se po celodenní plahočení blížili k Městu Touranga. Před námi bylo pár posledních kilometrů v serpentýnách, když v tu chvíli se mi na zadek auta začal někdo lepit. Proto jsem trochu sešlápla pedál s plynem. Auto se začalo opět přibližovat, ke všemu na mě začalo blikat dálkovými světli. Všichni v autě jsme si říkali co to je za debila. V úseku, kde byla mírná zatáčka, mě auto předjelo. V tu chvíli jsme s Markem vybuchli smíchy. Před námi se totiž opět objevila spz ACZ 689. Připadalo nám i vtipné, že jsme se během té cesty několikrát minuli, ale do Tourangi jsme dojeli nastejno. Pro mě to bylo poměrně pohodlné, že nás kluci dojeli, protože jsme si nebyli jisti, kde přesně hostel leží. Přes Tourangu jsem se klukům držela těsně za zadkem. Z toho důvodu jsem pravděpodobně porušila několik silničních předpisů jako, že jsem ve městě jela 70 km/h nebo že jsem do křižovatky vjela skoro na červenou. Několikrát jsme měla co dobrzdit, protože kluci nějak zapomněli blikat, když někam zabočovali. No nakonec jsme dojeli k hostelu, ale nastal problém, kde zaparkovat. Nejprve jsem zaparkovala na prasáka na dvorku hostelu, takže pár aut by nemohlo vyjet. Proto po asi třech obkrouženích hostelu jsem byla nucena zaparkovat na hlavní ulici a doufala jsem, že do druhého rána se mazlíkovi nic nestane. 



2. 5. 2016

Žádné komentáře:

Okomentovat