úterý 5. září 2017

Poslední dny na Phuketu

Vyměnili jsme si opět role a blbě začalo být Ladě. Další dva dny strávila v pokoji a já se šel občas někam projít, nebo si zaplavat. Ale nenašel jsem dobrá místa na šnorchlování, ani jsem se v moři neosvěžil. Moře totiž mělo teplotu chcanek. Ladě jsem donesl dobrý čerstvý džus, který posléze vyzvracela. Druhý den jsme šli k doktorovy, protože byla zcela dehydratovaná, nic v sobě neudržela. Plácli jsme se přes peněženku, Lada dostala antibiotika a další léky. Já jsem se párkrát prošel po městě a na vyhlídku. Lada pozorovala z postele makaky. Kradli věci perzonálu hotelu. Jednou jsme slyšeli „Help Help Help!“ Pán nechal otevřené okno a měl dospělého samce v pokoji. Malý Thajec se ho pokoušel vyhnat holí, ale moc mu to nešlo. Pokojové občerstvení také neubránil. Lada byla i rozladěná z pokojských. Myslely si o ní, že asi spadla z višně, když po nich chtěla, aby uklidily koupelnu.

Ladě bylo po antibiotikách lépe a tak vylezla z pokoje. Došli jsme do města a schovali se před prudkým deštěm. Stáli jsme pod stříškou a sledovali, jak místní sbírají vodu do lavorů a kýblů. Netrvalo to ani 20 minut a měli vypráno, všechnu tu špínu a chemikálie vylili na chodník před své stánky. Nechtělo se nám čekat na konec deště. Vyrazili jsme zpátky do hotelu. Proběhli jsme po chodníku, ze kterého se zatím stala malá dravá říčka, která unášela spoustu věcí. Vyždímali jsme oblečení a zalezli do postele. Když přestalo pršet, Lada se vydala na nákupy perel a jiných drobností. To už jí bylo dobře.

Večer jsme se vydali na vyhlídku a pozorovali západ slunce nad Phi Phi. Byl to okouzlující poslední večer. Na vyhlídce jsme našli historické fotky ostrova. Bylo neuvěřitelné, jak se během pár let prales pod vyhlídkou změnil. Bylo tu pár domků  u pobřeží a teď se zde tísnil jeden dům vele druhého. Ty  postupně vytlačovaly hotelové komplexy. Bohužel jsme nestihly ani polovinu toho, co jsme chtěli, ale aspoň něco. Ráno jsme dostali zadarmo snídani, což rozhodně nevylepšilo naší spokojenost s hotelem, kde nešel ani internet. A o hygieně ani nemluvě. Vypluli jsme za krásného rána. Cesta ubíhala rychle a my jsme za chvilku už byli v hotelu ve městě Phuket.

Večer pro nás přijel taxík a vezl nás na sever ostrova. Nasedli jsme na naši loď. Byla to replika lodi džunka. Pluli jsme vstříc západu slunce nad národním parkem Ao Phang-nga. Plavba probíhala v klidu a pohodě. Neustále jsme něco jedli a popíjeli. Ke konci roztáhli plachtu a nechali džunku unášet větrem. Byli jsme docela zklamaní, jelikož jsme chtěli doplout k národnímu parku a vidět jeho vyhlášené strmé útesy. Museli jsme se spokojit s klidným unášením lodi po větru. Jeden mladý muž to považoval za tak romantické místo, že poklekl na přídi na koleno a požádal svojí milou o ruku.

Já jsem si zkazil zbytek cesty svojí nenažraností. Vzal jsem si jednohubku a snědl jí. Jak chutnala další jídla nevím, jelikož silná chuť zázvoru vše přebila. Nemohl jsem jí dostat s pusy ještě celý další den. Po krásném západu slunce jsme se vrátili na hotel.

Následující den nás čekal poslední přesun na sever ostrova k letišti. Sice jsme měli úplně jiné plány, ale ty se měnili každý den, podle toho, jak moc bylo Ladě blbě. Když jsme zavítali do hotelu, tak jsme vyhráli hlavní výhru. Pokoj který jsme si objednali byl plný. Dostali jsme tedy třikrát dražší apartmán za stejnou cenu a užívali si dva dny v luxusu. Opět jsme hojně využívali bazén. Měl příjemnou teplotu, byl čistý a měli jsme ho tři kroky z pokoje.

Moře bylo oproti tomu jako chcanky. Byl to opravdu smutný pohled na pláž pokrytou plastem a jiným bordelem. Když jsme šli do moře, tak se o nás otírala kotvící lana lodí a báli jsme se šlápnout na dno. Mohlo tam být opravdu všechno. Od plastových lahví počínaje až po rozbité skleněné lahve konče. Preferovali jsme tedy apartmán s bazénem, kde jsme si to užívali. Vždy jsme si zašli k pláži na něco dobrého a vrátili se. Občas jsme zahlédli i nějakou tu ještěrku na stromech.

Následující den nás čekal poslední přesun na tomto ostrově. Pěšky s krosnama na zádech jsme došli k hotelu pár metrů do letiště. Ubytovali jsme se, dali jsme si studenou sprchu a vydali jsme se k národnímu parku Sirinat. Zde jsme se šli projít na korálový útes a také jsme si šli zašnorchlovat. K našemu udivení jsme viděli hezké korály i mnoho ryb. Viditelnost však nebyla valná. Potkali jsme zde i netopýry visící na vrcholcích stromů. Vedro nás znovu přemohlo. Šli jsme se připravit do hotelu na přesun do jiného státu.