středa 30. prosince 2020

Puerto Ayora

 


Ráno jsme prošli městem až k přístavu. Vzali jsme si vodní taxi, které nás vzalo k protější část úžiny. Popošli jsme k nedaleké pláži Los Alemanes. Ta nás okázale přivítala. Z mangrovů vyplulo hejno maranů tichomořských (Rhinoptera steindachneri). Místní pláž měla jen jednu chybu. Nedalo se tu schovat před sluníčkem, což naše spálená pokožka potřebovala. Vlezli jsme do vody a užívali si příjemnou teplotu moře. Okolo nás plavalo hodně rybiček a já jsme se těšil, až si vezmu vybavení na šnorchlování. Na pláži byl jeden kousek mangrovů, pod kterými se dalo skrýt před sluncem. Bohužel byl obsazený. Jak jsem spatřil, že studenti odcházejí, tak jsem místo zabral. Hned mi bylo jasné, že tady strávíme celé odpoledne.

 


Vzali jsme si šnorchly a pozorovali život pod hladinou. Nebyly tu jen malé rybky. Kameny pokryté řasami okusovaly papouščí ryby, které měly přes půl metru. Trochu dál od pobřeží bylo plno mořských ježků, takže jsme si museli dávat pozor kam šlapeme. Přemýšlel jsem, že si koupíme boty do vody, ale byly tu strašně předražené. Občas jsem zahlédl i cosi podobné korálu, ale bylo jich tu strašně málo. Jelikož byl odliv, tak jsme proplavávali jen několik centimetrů nad útesy. Měli jsme místní ekosystém jako na dlani. Viditelnost sice nebyla nejlepší, ale na takovouto vzdálenost to bohatě stačilo. Laděnka byla ze šnorchlování nadšená. Bylo tu opravdu živo. Střídavě jsme se schovávali pod mangrovy, cachtali nebo jsme šnorchlovali. Jednou při cachtání těsně okolo nás proplulo hejno maranů tichomořských. Každý den na tomto souostroví byl pro nás nezapomenutelným zážitkem.  

 


Ještě jsme chtěli vidět jedno místo. Vzali jsme věci a vyrazili. Nejdříve jsme narazili na mělké jezero, kde těžili sůl. Následoval zdejší suchý les, který nás přivedl k průrvě Las Grietas. Byla zde spousta lidí. Každý si chtěl vychutnat zdejší průzračné vody. Zdejší voda byla o dost studenější než moře. Sluníčka sem moc nedopadalo. Jen v pravé poledne. Po chvilce plavání byla Laděnce zima a šla na břeh. Já jsem si ještě vzal věci na šnorchlování a prohledával jsem hlubinu. Na dno nebylo vidět, přitom viditelnost byla naprosto úžasná. Našel jsem tu skoro metrové papouščí ryby. Doteď nechápu, kde se tam vzaly. Průrva byla sice z části napájená mořem a z části z pevniny, ale neviděl jsem žádnou možnost, kudy by tam takové velké ryby mohly připlout. Asi tam žily už od mala.

 


Vyrazili jsme ještě na vyhlídku, odkud jsme měli výhled na město. Skoro ani nebylo poznat, že tam nějaké je. Okolo pobřeží byla spousta mangrovových lesů, které se jako jediné pořádně zelenaly. Bylo příjemné vidět, že i kousíček od největšího města na Galapágách, jsou tyto lesy v dobré kondici.

 


Vrátili jsme se do hostelu a dali si sprchu. Vzali jsme počítač a sedli jsme si do restaurace. Po mnoha dnech bez internetu, jsme zjistili, že nám vyšlo ubytování na Islandu. Byli jsme šťastní, že se máme kam vrátit. Laděnka si na to dala piňakoládu a já pivečko. Ve městě to žilo, pořádaly se tu různé akce. Lidé tančili a zpívali. Kousek vedle řezbáři vytvářeli umělecká díla motorovou pilou. Zašli jsme si na večeři do ulice s čerstvými rybičkami. Objednali jsme si steak z místního tuňáka velkookého (Thunnus obesus). Laděnka se oblizovala až za ušima. Bylo to o dost hutnější masíčko než včerejší škorpióní ryba. V hostelu jsme ještě museli zabalit krosny, protože jsme se brzy ráno přesouvali. Vůbec se nám do toho nechtělo.

 


17. 2. 2020

Žádné komentáře:

Okomentovat